Fundstück bei mobile - C3 1972 454
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Fundstück bei mobile - C3 1972 454
OK, Automatik, aber teuer ist die nicht...
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/corvette-c3-454-big-block-targa-frame-off-restauation-achern/186434620.html?lang=de&utm_source=DirectMail&utm_medium=textlink&utm_campaign=Recommend_DES
Taucht die?
L29 - ist das ein "Two Bolt" Block?
Grüße
Thomas
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Taucht die?
L29 - ist das ein "Two Bolt" Block?
Grüße
Thomas
- xx.flash
Re: Fundstück bei mobile - C3 1972 454
Sieht auf jeden Fall geil aus!
Und cooles Zubehör...
rein und raus verstllbare Lenksäule![laugh2 [smilie=laugh2.gif]](./images/smilies/laugh2.gif)
Und cooles Zubehör...
rein und raus verstllbare Lenksäule
![laugh2 [smilie=laugh2.gif]](./images/smilies/laugh2.gif)
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Black Werwolf - Beiträge: 2647
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Re: Fundstück bei mobile - C3 1972 454
Ich dacht schon "Knatterlenkrad"... ![lol [smilie=lol.gif]](./images/smilies/lol.gif)
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Black Werwolf - Beiträge: 2647
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Re: Fundstück bei mobile - C3 1972 454
zu dem Händler denk ich mir meinen Teil ![smoke [smilie=smoke.gif]](./images/smilies/smoke.gif)
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Mit jedem Tag meines Lebens,
erhöht sich
zwangsläufig
die Zahl derjenigen,
die mich am Arsch lecken
können !!
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Romeomustdie11 - Beiträge: 6900
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Re: Fundstück bei mobile - C3 1972 454
...der Held der Andeutungen mal wieder... ![biggrin [smilie=biggrin.gif]](./images/smilies/biggrin.gif)
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Black Werwolf - Beiträge: 2647
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Re: Fundstück bei mobile - C3 1972 454
Schöne Vette, nur was ist mit dem Händler? Ich könnte mich au in ne C 3 Bj. 68 verlieben. Aber nur vielleicht!
Gruss Andi
wer bremst verliert, wer sägt der siegt!!!!!!!!!!
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Andi 68 - Beiträge: 3277
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Re: Fundstück bei mobile - C3 1972 454
Black Werwolf hat geschrieben:...der Held der Andeutungen mal wieder...
Wer die Scene beobachtet weiss was ich meine
![bye [smilie=bye.gif]](./images/smilies/bye.gif)
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Romeomustdie11 - Beiträge: 6900
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Re: Fundstück bei mobile - C3 1972 454
Nun was auffällt :
-Haube nicht orginal
-Motor nicht orginal
-Auspuff nicht orginal und befürchte auch nicht zugelassem oder eingetragen.
. Es gab nur wenige 1968 und 1969 mit orginalen Side Pipes . Die , die überlebt haben
. werden teuer gehandelt . Ab 1970 haben nur noch Händler die dran gebaut auf Kundenwunsch.
. Auf Nachbauten reagieret der Tüv meistens verschnupft.
-Radio nicht orginal
-Die Sitze stammen aus einen jüngern Baujahr, vermute zwischen 77 und 1980
-Der Motor , na ja der 454 hat 7,4 L und ist sicher gemacht worden.
Ob 4 Bold ? keine Ahnung Intertessant wäre ein Blick unter die Haube.
Da steckt ne Menge Geld drin und der Zustand ist sicherlich gut.
Selten ist die Tele Tilt Lenksäule
Wer aber was orginales sucht , sollte sich was anderes suchen.
Grüße Frank
-Haube nicht orginal
-Motor nicht orginal
-Auspuff nicht orginal und befürchte auch nicht zugelassem oder eingetragen.
. Es gab nur wenige 1968 und 1969 mit orginalen Side Pipes . Die , die überlebt haben
. werden teuer gehandelt . Ab 1970 haben nur noch Händler die dran gebaut auf Kundenwunsch.
. Auf Nachbauten reagieret der Tüv meistens verschnupft.
-Radio nicht orginal
-Die Sitze stammen aus einen jüngern Baujahr, vermute zwischen 77 und 1980
-Der Motor , na ja der 454 hat 7,4 L und ist sicher gemacht worden.
Ob 4 Bold ? keine Ahnung Intertessant wäre ein Blick unter die Haube.
Da steckt ne Menge Geld drin und der Zustand ist sicherlich gut.
Selten ist die Tele Tilt Lenksäule
Wer aber was orginales sucht , sollte sich was anderes suchen.
Grüße Frank
- RUBY
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Re: Fundstück bei mobile - C3 1972 454
Romeomustdie11 hat geschrieben:zu dem Händler denk ich mir meinen Teil
Bleib bitte auch dabei, Ingo. Oder schreibt es euch per PN. Danke.


-
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Re: Fundstück bei mobile - C3 1972 454
Keine Sorge, hast eine PN
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Re: Fundstück bei mobile - C3 1972 454
Originell, joh, aber nicht original.
Die pipes sind aftermarket Hooker oder baugleich.
Die Farbe ist falsch.
Schwarz bis inclusive 69, dann wieder 77, dazwischen: Nix Schwazz Fabb!!!
Originale Sidepipes ab Factory gab es NUR (!!!) 1969 bei der C3.
Davor und danach nur als DIO , Dealer installed Option.
Summa summarum: nettes Auto, Not my piece of cake......![blind [smilie=blind.gif]](./images/smilies/blind.gif)
Die pipes sind aftermarket Hooker oder baugleich.
Die Farbe ist falsch.
Schwarz bis inclusive 69, dann wieder 77, dazwischen: Nix Schwazz Fabb!!!
Originale Sidepipes ab Factory gab es NUR (!!!) 1969 bei der C3.
Davor und danach nur als DIO , Dealer installed Option.
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- 454Big
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Re: Fundstück bei mobile - C3 1972 454
Wäre das Auto in allen Details original, dann gäbs die auch nicht für diesen Preis,
Gruss RainerR
Gruss RainerR
- RainerR
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Re: Fundstück bei mobile - C3 1972 454
L29 ist anscheinend ein Vortec Motor. Kann das sein?
Wiki-Zitat:
L29
The Vortec 7400 L29 454 cu in was a truck version of the Chevrolet Big-Block engine. Introduced in 1996, it was produced for five years, until replaced by the Vortec 8100. Although it was introduced as the Vortec 7400 in 1996, it was basically a 454 Big-Block with a hydraulic roller cam and parts more suitable for use in light duty trucks and more advanced technology.
L29 Applications:
1996–2000 Chevrolet Silverado/GMC Sierra GMC Sierra Classic 2500HD & 3500 (option)
1996–1999 Chevrolet Suburban 2500/GMC Suburban 2500 (option)
1996–2000 Chevrolet Express 3/4 or 1 ton
The 7.4 L (454 cu in) V8 featured MPFI (multi-port fuel injection) and 2 valves per cylinder. Among the many improvements was more power for the gasoline engines. The Vortec 7400 Big Block V8 had 107.95 millimetres (4.3 inches) bore, 101.6 millimetres (4.0 inches) stroke, and produced 290 hp (216 kW) at 4000 rpm and 410 lb·ft (556 N·m) at 3200 rpm.
Der LS6 war dagegen wohl damals "der Meister im Ring"!
Wiki-Zitat:
454
The Big-Block was expanded again for 1970 to 453.96 cubic inches (7.4 L), with a 4.250 in (108.0 mm) bore and 4 in (100 mm) stroke. The 1970 Chevrolet Corvette LS5 version of this engine produced 390 hp (291 kW) and 500 lb·ft (680 N·m), and the LS6 engine was rated at 450 hp (340 kW). It has been suggested that the LS6 was substantially underrated and actually produced well over 500 horsepower (370 kW) as delivered from the factory, although there is no empirical evidence to support this claim. Indeed, the AHRA ASA Class record-holding Chevelle LS6 for the 1970 season posted a best of season trap speed of 106.76 mph (171.81 km/h) "1970 ASA LS6 454 Records", which suggests something on the order of 350 "as installed" (SAE Net) HP for a 3,900 pounds (1,800 kg) car and driver combination. Indeed, Super Buick Magazine conducted a chassis dyno test of a well-documented, well tuned but production-line stock 1970 LS6 Chevelle and recorded 283 peak HP at the wheels[6] - a figure that lines up quite well with the previously referenced 350 SAE Net HP figure.
A 465 hp (347 kW) and 610 lb·ft (830 N·m) version of the 454, dubbed LS7, was also designed but never went into production. However, a handful of LS7 intake manifolds were produced and sold by a few Chevrolet dealers as performance parts. The LS7 was later offered as a crate engine from GM and advertised at 500 Gross HP.
Power began falling off after 1970, with the 1971 LS5 producing 365 hp (272 kW) and 550 lb·ft (750 N·m), and the LS6 option coming in at 425 hp (317 kW) and 575 lb·ft (780 N·m). Only the LS5 remained in 1972, when SAE net power ratings and the move towards emission compliance resulted in a decline to 270 hp (200 kW) and 468 lb·ft (635 N·m). The 1973 LS4 produced 275 hp (205 kW) and 468 lb·ft (635 N·m), with 5 hp (3.7 kW) and 10 lb·ft (14 N·m) gone the following year. Hardened valve seats helped allow these engines to last much longer than the earlier versions, even without the protection previously provided by lead from fuel. 1974 was the last year of the 454 in the Corvette, although the Chevelle offered it in the first half of the 1975 model year. It was also available in the full size Impala/Caprice until model year 1976.
GM continued to use the 7.4 L (454 cu in) engine in their truck line, introducing a new Vortec 7400 version in 1996. GM also introduced the 7.4 L 454 EFI in 1987 (GEN IV 1965-1990, GEN V 1990-1995, and GEN VI in 1996); the GEN prefix was used because Ford Motor Company owns the Mark V naming rights, since it was used on a Lincoln automobile between 1977–79, which was electronically fuel injected, giving more power and torque. The 454 EFI version was rated from 230 hp (170 kW) to 255 hp (190 kW) and from 385 lb·ft (522 N·m) to 405 lb·ft (549 N·m) of torque. The 7.4 L 454 EFI was found on GM 2500 and 3500 trucks made in 1987, until replaced with the Vortec 7400 (GEN VI) in 1996.
Grüße Thomas
Wiki-Zitat:
L29
The Vortec 7400 L29 454 cu in was a truck version of the Chevrolet Big-Block engine. Introduced in 1996, it was produced for five years, until replaced by the Vortec 8100. Although it was introduced as the Vortec 7400 in 1996, it was basically a 454 Big-Block with a hydraulic roller cam and parts more suitable for use in light duty trucks and more advanced technology.
L29 Applications:
1996–2000 Chevrolet Silverado/GMC Sierra GMC Sierra Classic 2500HD & 3500 (option)
1996–1999 Chevrolet Suburban 2500/GMC Suburban 2500 (option)
1996–2000 Chevrolet Express 3/4 or 1 ton
The 7.4 L (454 cu in) V8 featured MPFI (multi-port fuel injection) and 2 valves per cylinder. Among the many improvements was more power for the gasoline engines. The Vortec 7400 Big Block V8 had 107.95 millimetres (4.3 inches) bore, 101.6 millimetres (4.0 inches) stroke, and produced 290 hp (216 kW) at 4000 rpm and 410 lb·ft (556 N·m) at 3200 rpm.
Der LS6 war dagegen wohl damals "der Meister im Ring"!
Wiki-Zitat:
454
The Big-Block was expanded again for 1970 to 453.96 cubic inches (7.4 L), with a 4.250 in (108.0 mm) bore and 4 in (100 mm) stroke. The 1970 Chevrolet Corvette LS5 version of this engine produced 390 hp (291 kW) and 500 lb·ft (680 N·m), and the LS6 engine was rated at 450 hp (340 kW). It has been suggested that the LS6 was substantially underrated and actually produced well over 500 horsepower (370 kW) as delivered from the factory, although there is no empirical evidence to support this claim. Indeed, the AHRA ASA Class record-holding Chevelle LS6 for the 1970 season posted a best of season trap speed of 106.76 mph (171.81 km/h) "1970 ASA LS6 454 Records", which suggests something on the order of 350 "as installed" (SAE Net) HP for a 3,900 pounds (1,800 kg) car and driver combination. Indeed, Super Buick Magazine conducted a chassis dyno test of a well-documented, well tuned but production-line stock 1970 LS6 Chevelle and recorded 283 peak HP at the wheels[6] - a figure that lines up quite well with the previously referenced 350 SAE Net HP figure.
A 465 hp (347 kW) and 610 lb·ft (830 N·m) version of the 454, dubbed LS7, was also designed but never went into production. However, a handful of LS7 intake manifolds were produced and sold by a few Chevrolet dealers as performance parts. The LS7 was later offered as a crate engine from GM and advertised at 500 Gross HP.
Power began falling off after 1970, with the 1971 LS5 producing 365 hp (272 kW) and 550 lb·ft (750 N·m), and the LS6 option coming in at 425 hp (317 kW) and 575 lb·ft (780 N·m). Only the LS5 remained in 1972, when SAE net power ratings and the move towards emission compliance resulted in a decline to 270 hp (200 kW) and 468 lb·ft (635 N·m). The 1973 LS4 produced 275 hp (205 kW) and 468 lb·ft (635 N·m), with 5 hp (3.7 kW) and 10 lb·ft (14 N·m) gone the following year. Hardened valve seats helped allow these engines to last much longer than the earlier versions, even without the protection previously provided by lead from fuel. 1974 was the last year of the 454 in the Corvette, although the Chevelle offered it in the first half of the 1975 model year. It was also available in the full size Impala/Caprice until model year 1976.
GM continued to use the 7.4 L (454 cu in) engine in their truck line, introducing a new Vortec 7400 version in 1996. GM also introduced the 7.4 L 454 EFI in 1987 (GEN IV 1965-1990, GEN V 1990-1995, and GEN VI in 1996); the GEN prefix was used because Ford Motor Company owns the Mark V naming rights, since it was used on a Lincoln automobile between 1977–79, which was electronically fuel injected, giving more power and torque. The 454 EFI version was rated from 230 hp (170 kW) to 255 hp (190 kW) and from 385 lb·ft (522 N·m) to 405 lb·ft (549 N·m) of torque. The 7.4 L 454 EFI was found on GM 2500 and 3500 trucks made in 1987, until replaced with the Vortec 7400 (GEN VI) in 1996.
Grüße Thomas
- xx.flash
Re: Fundstück bei mobile - C3 1972 454
RainerR hat geschrieben:Wäre das Auto in allen Details original, dann gäbs die auch nicht für diesen Preis,
Gruss RainerR
Es ist erstaunlich , wo die C3 hin geht. Schlechte BB gibt es immer noch für 15K
Brauchbare ab 20 K . Für 30 K muss es schon NM und wirklich gut sein.
Beliebter sind die 1968 , die 1969 wurden viel von verkauft, deshalb ist das Angebot größer und der Preis etwas geringer. .
Ab 1973 stürzt der Preis dann ab. Obwohl die 73 mit Kunstoffstoßtangen vorne und Chrom hinten eines Sonderrolle dastellt.
1974 verschwand der BB , 1976 das Cabrio .
Übrigens meine 69 BB Cab. habe ich 1997 in Zahlung genommen. Schlechter Innenraum , gute Technik,
flaschen Motor. Den orginalen hab ich dazu bekommen, muss aber komplett gemacht werden.
für 13500 DEM ( 6700 Euro ) . Hätte mir mehr davon hinstellen sollen. Eine C2 lag damals um die 20000 DEM,
gefiel mir aber von der Form her nicht so wie die C3
Eine Nachfrage gab es aber bei einer C1 oder C2 kaum , es wurden noch in den frühen neuzigen einige verschrottet.
Heute unvorstellbar, schon wegen der Nachfrage.
Grüße
Frank
- RUBY
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Re: Fundstück bei mobile - C3 1972 454
RUBY hat geschrieben: ... Für 30 K muss es schon NM und wirklich gut sein ...
Eine 71er, LS-6 454, NM und wirklich gut, für 30K?
Das wäre aber ein echtes Schnäppchen!
Meine 69er SB, komplett restauriert, ging damals hier in Bayern für 45K weg. Nur so zur Info.
Grüße
Thomas
- xx.flash
Re: Fundstück bei mobile - C3 1972 454
Sag ich doch,
Gruss RainerR
Gruss RainerR
- RainerR
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Re: Fundstück bei mobile - C3 1972 454
RUBY hat geschrieben: Für 30 K muss es schon NM und wirklich gut sein.
Das finde ich schon arg gewenzelt..............
![dirol [smilie=dirol.gif]](./images/smilies/dirol.gif)
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Black Werwolf - Beiträge: 2647
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